Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent, Ja nog een. - Forum Wereldfietser

Tent, Ja nog een.

Hey, Ik weet dat dit wéér een tenten topic is, maar dit is denk ik wel anders dan het andere actieve topic over tenten.

Ik vroeg me af of het te overwegen valt een andere tent aan te schaffen dan die ik nu al heb. Ik ben er super tevreden mee, maar hij is wel zwaar voor 1 persoon (eureka mtnlite 3). Ik had deze tent juist gekocht omdat hij veel ruimte heeft voor relatief weinig gewicht (3 nogwat kilo) en op klimvakantie met de auto is hij ideaal (ook onder de rugzak voor een weekend) maar om nou anderhalve maand met deze tent te reizen is wellicht wat lang.

Heeft iemand ervaring met de Eureka spitfire solo? ik ben 1.94
Hoi Jugendt,
Ik heb een spitfire solo. Ik gebruik deze als noodonderkomen voor landen waar vrij eenvoudig een hostel te vinden is en het meestal goed weer is. In de praktijk gebruik ik de tent dan ongeveer 1 keer per week. Voor dat gebruik is ie uitstekend. Groot genoeg om te slapen en je liggend/ half zittend aan te kleden, maar dan heb je het ook wel gehad.
Er is nog wel wat ruimte over in de lengte, maar in jouw geval zou ik gewoon in de winkel even proberen. Hij staat snel en is onopvallend. Altijd een voordeel bij wildkamperen.
In landen waar het vaker slecht weer kan zijn en waar je dagelijks de tent gebruikt zou ik een iets grotere tent nemen zodat je meer comfort hebt bij slecht weer. Voor dergelijke fietsreizen heb ik dan een tent voor 1 1/2 persoon. Volgens mij ook een eureka, maar dan net een maatje groter.
Groet
Erik
Hallo Jugendt,

Ook ik ben in het bezit van een Eureka Solo Sul tentje. Super licht, compact en staat inderdaad redelijk snel en ik pas er met mijn 1.80 m redelijk in, maar vind het toch een typisch 'mooi weer' tentje. Er is één aspect waar ik beslist ontevreden over ben: aan het voeteneind moet je met twee in de tent ingenaaide stokjes de binnentent van de buitentent gescheiden zien te houden door die stokjes rechtop in 2 houdertjes te frommelen. Belangrijk bij regen. Dat werkt gewoon niet goed; bij regen gaat de buitentent op dat punt steevast doorhangen en dan verzamelt zich daar een bassin water op het doek. Bijspannen helpt dan wel enigszins, maar ik heb al heel wat keren het water moeten afgieten.
Gelukkig is de tent verder wel goed waterdicht.
Luc
Hmm... ik slaap er alleen deze vakantie al elke nacht in voor anderhalve maand... misschien de duo XP... dan heb ik ook nog wat ruimte voor mn spullen en wat ruimte voor als het regent.
Hallo Jugendt,

Wij hebben sinds een jaar of zes een eureka spitfire duo, voor tandem-, hiking-, en autovakanties (en festivals :D ) Wij passen er met z'n tweeën plus vijf fietstassen prima in, wekenlang, en dat voor maar 1,8 kilo! Het door opdefiets beschreven probleem met de ingenaaide afstandhouderstokjes heeft onze tent niet.

Groetjes! Sara