Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gehaald - Forum Wereldfietser

gehaald

ten eerste wou ik iedereen bedanken voor de tips wat betreft gps op dit forum


gehaald wirdum-parijs-wirdum
ik ben binnen 8 dagen van wirdum friesland naar parijs gefietst en weer terug
1538km
ben super trots op mijn prestatie
had wel een paar handicapts voor me zelf zoals niet uit eten en niet in een hotel slapen
alleen in de bivy sack kamperen
volgend jaar wil ik het in 6 dagen gaan doen
alleen wil dan eerder in het seizoen vertrekken
Afbeelding
de aankomst

Afbeelding
parijs

Afbeelding
de uitrusting
Mij hemel, da's bijna 200 km per dag. Respect man, harststikke goed! Nog rustdagen gehad? Volgt er nog een uitgebreder verslag?
Super(fiets)man 8)
Wel wat gezien onderweg? Of alleen maar bikkelen op de fiets?
heb 1 rustdag gehad van 70km
ik zal proberen om een groter verslag te maken in deze dagen
Gaaf! gefeliciteerd!
Nice, it bettere wurk! En volgende uitdaging natuuurlijk wirdum-nice-wirdum in drie weken :)

Maar waarom zo'n zware kar mee als je in een bivy slaapt? Bevalt dat uberhaupt een beetje? En sliep je altijd op een camping? of heb je ook nog wat aan wildkamperen gedaan?
Supervet! Ben wel benieuwd naar een wat uitgebreider verslag.
Knappe prestatie!

Leuk om te zien dat je dorpsgenoten je met vlaggetjes hebben onthaald :D
[quote="ulbe haanstra"]heb 1 rustdag gehad van 70km

70 km rusten: Hoe doe je dat ?
Door alle andere dagen (7) ruim 200 km per dag te doen. Dan is 70 km een rustdag. Alles is relatief. ;-)

Ik vind het een hele prestatie, maar zou voor mij niks zijn.
TOP!
Goed man!
Buiten dat het niets voor mij is, zal ik het ook niet redden. Maar respect hoor ik had al wat moeite met parijs in 7 dagen halen, zonder bob yak!

Volgende keer een tocht maken met wat meer genieten? Hoewel deze tocht misschien wel ultiem genieten was voor jou..
even een mis verstand uit de lucht halen
het fietst veel lichter met yak dan met allemaal tassen op je fiets
je kan veel beter de bochten in sturen bij het dalen
reken hier op snelheden van rond de 60km/h
en voor mij is inspanning ontspanning
dit was trouwens mijn eerste tripje :wink:
ulbe haanstra schreef: het fietst veel lichter met yak dan met allemaal tassen op je fiets
je kan veel beter de bochten in sturen bij het dalen
Dat hangt volgens mij toch echt van de fiets (met bijhorende banden, wielen, ...) en de wijze waarop de bagage aan de fiets is bevestigd af. Het als algemeen statement neerzetten lijkt me sterk overdreven en - gezien het je eerste tripje betreft - niet op ervaring gebaseerd.

Renaat
Revanho schreef:
ulbe haanstra schreef: het fietst veel lichter met yak dan met allemaal tassen op je fiets
je kan veel beter de bochten in sturen bij het dalen
Dat hangt volgens mij toch echt van de fiets (met bijhorende banden, wielen, ...) en de wijze waarop de bagage aan de fiets is bevestigd af. Het als algemeen statement neerzetten lijkt me sterk overdreven en - gezien het je eerste tripje betreft - niet op ervaring gebaseerd.

Renaat
Noem het maar een tripje...
Travelmaster schreef: Noem het maar een tripje...
Dat doet hij (ulbe haanstra) ook, dus waarom niet?

Renaat
Revanho schreef:
Travelmaster schreef: Noem het maar een tripje...
Dat doet hij (ulbe haanstra) ook, dus waarom niet?

Renaat
Ik had de opmerking inderdaad ook bij TS kunnen plaatsen, dat klopt. Ik schrijf feitelijk ook niet dat je het geen tripje mag noemen :twisted: . Maar ik vind "een tripje" voor een reis als deze een understatement.
Indrukwekkend! Vraag me wel af hoe dat dat in Parijs gaat; Eiffeltoren aantikken en weer terug? Of neem je een kwartier de tijd om van de stad te genieten?

Verslagje ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik wou net vragen: wat vond je van Parijs?