Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus Fly op MTB, no problemo? - Forum Wereldfietser

Tubus Fly op MTB, no problemo?

Kan iemand mij vertellen of je zonder problemen een TUBUS FLY op een MTB met noppenbanden kan gebruiken of is de inwendige maat van deze drager zodanig smal dat het alleen met wegbanden gaat?
Roald schreef:Kan iemand mij vertellen of je zonder problemen een TUBUS FLY op een MTB met noppenbanden kan gebruiken of is de inwendige maat van deze drager zodanig smal dat het alleen met wegbanden gaat?
maatgevend is de voorste U-beugel

29-er kun je schudden
op een 26-er bij een normale plaatsing van de drageroogjes: 1.9 ok, 2.1 misschien,2.35" vast niet
Hmm, even in de schuur gekeken, 26x2.1, grensgeval dus... was wel handig want ik heb een single oogje boven het wiel.

Misschien dan toch maar een Racktime-Add-it, maar die heeft weer twee bevestigingspunten voor, dan moet ik klemmetjes gaan zetten op ovale buizen...
Ik heb een Tubus Fly gemonteerd gehad op een Cannondale F-serie. Dat ging goed, met Marathonbanden van 2.0 dikte. Het is een klein frame waardoor het meegeleverde bevestigingsstangetje net iets te kort is. Het rekje staat daardoor iets voorover, maar dat gaf geen problemen. Een wat groter frame heeft een steilere staande achtervork en dan lukt het beter.
Roald schreef: Misschien dan toch maar een Racktime-Add-it, maar die heeft weer twee bevestigingspunten voor, dan moet ik klemmetjes gaan zetten op ovale buizen...
M-gineering heeft een zadelpenklem met 2 getapte schroefdraden voor de bevestiging van je bagagerek. Lijkt me heel wat stabieler dan met klemmetjes.
Dit is neem ik aan voor lichte bepakking. Waarom dan niet een Old Man Mountain White Rock (voordat die niet meer leverbaar is)? Je hebt dan ruimte voor brede banden, een licht gewicht, montage aan de cantinokken, en een dichte bovenplaat tegen viezigheid. Voor de prijs hoef je het evenmin te laten. Een Fly is toch meer een drager voor een snelle 28 inch fiets.
Wim
Bedankt voor de reakties allemaal, het is inderdaad voor 2-3daagse lichtgewicht tochtjes. Die OMM lijkt inderdaad ook een heel aardige optie, bedankt Wim.
Fly en big apples, no problemo hiero.