Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Neo air all-season? - Forum Wereldfietser

Neo air all-season?

Ik heb deze week een neo-air all-season matje besteld bij een winkel via internet, en heb dit matje ontvangen. Nu twijfel ik er zeer aan of ik wel de all-season versie heb ontvangen (staat trouwens wel op het papieren omhulsel). Bij ons eerste matje dat we al hadden, begint het serienummer dat op het matje staat met "ALL ". Dit is bij dit matje niet het geval, en begint het serienummer direct met cijfers. Verder kraakt het nieuwe matje ook veel meer dan ons eerste matje. Zou iemand zijn/haar serienummer van een all-season matje na willen kijken, of dit ook met "ALL" begint.
Ik begin me een beetje opgelicht te voelen, maar wil dit graag zeker weten. Als dat het geval is, stuur ik het terug en moet ik iets met pek en veren gaan bedenken. :?

Pieter
Ik heb even gekeken op mijn eigen all-season matje. Het serienummer begint bij mij niet met ALL. Het begint met 1 letter en daarna cijfers.
Op de mijne staat NEO ALL gevolgd door waarschijnlijk een letter en een aantal cijfers (is grotendeels weggesleten).
Ik heb hem in feb 2012 gekocht dus dat zal model 2012 zijn.
Slaap er eens mee in een vriesvak, dan heb je snel door of het een All Season is :-)
Dan lijkt het erop dat toch niet alle "all-season" matjes van Thermarest een serienummer hebben dat begint met "ALL...", en zal het matje dat ik heb ontvangen toch wel een all-season zijn.

Bedankt.
kwootje schreef:Nu twijfel ik er zeer aan of ik wel de all-season versie heb ontvangen
Op de website te zien lijkt de Neo Air All Season op de Trekker.
De vraag is dus: weet iemand hoe je die twee uit elkaar kunt halen anders dan het best kleine gewichtsverschil en het erg kleine kleurverschil op de foto?
Leon
De R-waarde, het pakvolume en het gewicht.
JevL schreef:De R-waarde, het pakvolume en het gewicht.
Ja, op papier zie ik het verschil ook wel, maar wat als je er twee naast elkaar hebt liggen?? Welke is dan welke?
Een paar maand terug was er op dit forum iemand met een review van de Trekker. Als ik het me goed herinner, was één van de dingen die hem opviel dat de 'deuken' tussen de cellen bij de trekker veel dieper zijn dan bij de all-season. Het oppervlak waarop je ligt is dus hobbeliger. Dat zou je moeten kunnen herkennen lijkt me.
Vandaag had ik de kans om de mat nauwkeurig te wegen. De uitslag was: 532 gram. Daarmee is de identiteit definitief vastgesteld als all-season matje.

Ook matjes met een serienummer dat niet met "ALL..." begint, kunnen dus toch all-season matjes zijn.
Eind goed ALL goed!