Additionally, paste this code immediately after the opening tag: petfleshouder gezocht - Forum Wereldfietser

petfleshouder gezocht

hallo

ik ben op zoek naar een petfleshouder waarbij de schoefgaatjes zover mogelijk onderaan zitten. Ik heb er twee, die beide niet op mijn nieuwe fiets( santos travelmaster) passen omdat dan de andere bidon er niet meer op past.
Het probleem is dat de nokjes op de schuine buis redelijk ver naar beneden zitten.

kortom : weet iemand nog een petfleshouder die wel op mijn fiets passen.

groet
Joris

Joris,

Hetzelfde probleem had ik met de petfleshouder van Minoura in mijn Snel Safari frame.
De oplossing was het geval met geel elastiek om de hals van de fles te "borgen", daarmee komt de onderzijde zo'n 7 cm hoger in het frame te zitten.
Zowel de Minoura als de bovengenoemde houder staan op de site van Bike4Travel.

Je kan altijd zelf een paar 5 mm gatjes boren op de plek waar het wel uitkomt.
Ik heb bij mijn petfleshouder (type bike 4travel) de beugels er uit getikt en andersom vastgelijmd, zodat het uitkomt zoals op mijn fiets de gaatjes zitten.

Groeten, john.

Je kunt ook proberen om met slangenklemmen de bidonhouder vast op het frame te klemmen. Deze zijn bij iedere doe-het-zelf zaak wel te koop. Dit heb ik onlangs zelf bij de fietsen van mijn vriendin en mijzelf gedaan. Je kunt de petfleshouder dan op iedere gewenste plek op het frame aanbrengen en je kunt hem er ook zo weer vanaf halen, zonder dat je 'sporen' achter laat (gebruik wel een stukje tape om beschadigingen te voorkomen).

Succes!

Robert