Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vango Tempest 200 footprint: Alternatief? - Forum Wereldfietser

Vango Tempest 200 footprint: Alternatief?

Hey allemaal,

Ik heb een Vango Tempest 200. Hier zijn grondzeilen voor te krijgen maar deze zijn wat lastig te krijgen en duur. Onder mijn normale tentje bij de caravan gebruikte ik gewoon bouwzeil maar dat is natuurlijk te groot/ slecht op te vouwen. Weet iemand dus een alternatief voor de originele footprint? (ben vrij handig dus zelf maken is geen ramp).
Hm.. Dat zijn veel en goede opties. Ga het eens goed bekijken en wat teststukjes opscharrelen. Bedankt!
http://www.wepaflyer.nl
Hier ga ik een paar meter bestellen, helaas zit er niet iets in de buurt van Zwolle dus dan maar online.
Na alle lovende woorden bij de hiking-site moet dit het worden.
Anja
Bedankt! Vanmiddag trouwens een stuk dun worteldoek gevonden in de garage. Lijkt niet te scheuren en is super licht. Ook daar maar eens wat mee testen. Bedankt voor de hulp allemaal. Zijn handige site en goede tips!
Worteldoek gebuik ik altijd onder mijn gewone katoenen tent, ideaal want je grondzeil is aan de onderkant helemaal schoon en er blijft nooit water onder staan.
Heb ook dat worteldoek al overwogen voor de lichtgewicht tent, weegt niet veel maar is wel een behoorlijk pak.
Ik ga met beide doeken eens aan de slag, heb nog 22 dagen voor vertrek.
Wordt vervolgd.
Anja
Oke. Goed om een ervaring te horen. Dit worteldoek is van de Action volgens mijn moeder. Is erg dun en klein op te vouwen. Zal morgen eens een foto plaatsen van de stof. Eens een proefstukje maken morgen.
Action en worteldoek. Ach ze verkopen daar alles. Ik heb van dat grove materiaal van de bouwmarkt. Voor een tent van 25 kilo is een paar ons meer geen ramp.
ben benieuwd of ze het nog hebben bij de Action.
mijn vliegerdoek is besteld en onderweg.
dijken63 schreef:Action en worteldoek. [...]
ben benieuwd of ze het nog hebben bij de Action.
Ik zag deze week grote rollen liggen bij de Aldi. Gewicht stond erop maar ben ik natuurlijk al vergeten net als de prijs. :roll: Wel vroeg ik me af of je geen wafelpatroontje in je knieën hebt als je een poosje in een trekkerstent hebt rondgekropen met dat spul op je vloer.

Carl
Maar worteldoek is toch harstikke lek?
Ik ben pas iets onder mijn tent gaan gebruiken toen bleek dat het grondzeil lek was. Een stuk dun landbouwfolie bleek afdoende, zelfs al zaten daar later ook wat gaatjes in. Kennelijk zitten de gaatjes nooit op dezelfde plek.
Ik leg het er eigenlijk alleen onder om de tent zelf te beschermen tegen scherpe steentjes en takjes die je over het hoofd ziet. Dan blijft de tent dicht. Vandaag even niet gelukt die foto's te maken. (heb een fietsenflat gebouwd zodat er 6 fietsen op de plek van 3 kunnen staan)
Denk echter wel dat ik het ga gebruiken. Ziet er stevig uit en is erg licht. Daarnaast makkelijk op te proppen en te vervangen als het vies is/ kapot.
Ik gebruik ook geen worteldoek tegen het vocht. Ga ervan uit dat het,of is het de, waterkolom voldoende is.
puur ter bescherming. En de tent blijft heel schoon van onderen.
bij de grote Karsten tent werkt het perfect. Beter voor het milieu, gebruik al jaren de zelfde stukken.
Ik ben heel benieuwd hoe het vliegerdoek gaat bevallen.
Supergoedkoop worteldoek van Action in huis en ook dat vliegerpapier. Dat was iets duurder :roll:
voor het gewicht maakt het niets uit, allebei 200 gr.
Eigenlijk vannacht buiten slapen, maar dat spreekt me niet zo aan.
Ben wel benieuwd of ik dat vliegerpapier ook na 30 x gebruiken nog kan gebruiken, heb iets meer vertrouwen in dat worteldoek. Dat lijkt op materiaal waar ook de vijverzakjes van gemaakt zijn.
Iemand ervaring?
Anja
Is de discussie worteldoek/Tyvec/zeil al beslecht?
Alleen nog maar tyvec gebruikt.
Volgend jaar dat worteldoek proberen.
Tijdens huttentocht vertelde .....Anke???....dat na het wassen het tyvec vocht door liet.
Worteldoek is sowieso vochtdoorlatend.
ik gebruik het vooral als beschermlaag.
Anja
Ik heb alleen ervaring met worteldoek, lekker licht en goedkoop maar na 10 dagen gebruik stonk het wel vreselijk wat ik echt een groot nadeel vond, het doek is ook nooit droog geweest in die 10 dagen wellicht dat het daarom zo stinkt...
Met m'n knieën direct op het worteldoek was ik na een aantal x natte knieën wel afgeleerd... Maar echt ideaal vind ik het mede daardoor ook niet. Voordeel is dan weer wel dat er geen water op blijft staan :D
Ik begrijp dat ook Tyvek niet waterdicht is...jammer!
Ook hier dus nog steeds opzoek naar "de" oplossing voor het mini stukje "voortent" waar ik graag met droge knieën kan knielen voor mijn tent en wat spulletjes kwijt kan zonder dat het in nat/gemaaid gras staat. En tot die tijd zal ik t stuk worteldoek wel blijven gebruiken en hopen op een verstopte neus :wink:
Ik hergebruik voorlopig wel mijn zeiltje van de Boerenbond. Zal wel paar grammen zwaarder zijn maar ach.
En het advies om het hele vlak onder de buitentent met footprint te bedekken, leg ik ook naast me neer. Mogelijk minder condens maar ik heb liever gras/grond in mijn "voortent".