Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noordkaap naar Gibraltar - Forum Wereldfietser

Noordkaap naar Gibraltar

Het is nog even, maar mijn ultieme droom is om in 2018 van de Noordkaap naar Gibraltar te fietsen...
Het eerste deel van de route lijkt me het moeilijkst te plannen.
Via Noorwegen, Zweden of Finland? Ondanks de vele reisverslagen ben ik er nog niet uit.
Zijn er tracks beschikbaar van wereldfietsers die de hele route in het verleden al hebben afgefietst? Alle Info is meer dan welkom

bedankt alvast
Beste Rokon,

Dat is een mooi plan zeg! Jammer dat je nog zo lang moet wachten, maar voorpret is natuurlijk ook wel leuk.

Ik heb geen ervaring met de hele route.
Eigenlijk kan ik alleen maar een stukje in Noorwegen aanbevelen: van Trondheim naar Stavanger: http://themeeg.nl/index.php?option=com_ ... 70&lang=en

Je zou natuurlijk gek kunnen doen en vanaf Bergen in Noorwegen naar Schotland:
http://www.ferryreservations.co.uk/ports/lerwick.htm. En dan vanaf Zuid0-Engeland naar Bretagne met de boot. Zomaar een idee he.
Tja, dat zou wel zeer ambitieus zijn??

Thx alvast voor de input
Rokon schreef:Tja, dat zou wel zeer ambitieus zijn??

Thx alvast voor de input
Ambitieus lijkt me de route via de Baltische staten...

Via de UK is landschappelijk gezien erg mooi. Ambitieus vind ik het niet om gebruik te maken van ferries...

Door Zweden, Denemarken en Duitsland ligt voor de hand. Mij persoonlijk lijkt me dat eentoniger dan via Noorwegen en de Uk.