Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorstellen... - Forum Wereldfietser

Voorstellen...

Hallo,
Ik lees al behoorlijk lang (anoniem) mee hier op het forum. Laats dan toch maar aangemeld.
En daar hoort eigenlijk ook het "even voorstellen" bij.
Ik ben Tom. Begin 50 en uit de buurt van Nijmegen.

Al bijna 35 jaar werkzaam in de zeevaart als werktuigkundige ("machinist"). Gemiddeld zo'n 8 maanden per jaar op zee, grote vaart (tankers), wereldwijd vaargebied. Favoriet is (zuidoost-) Azië. Waarschijnlijk omdat ik mijn eerste reis ben aangevangen in Japan, waarna we een maand of wat kriskras door "de Oost" hebben gestoomd. Japan, Taiwan, Filipijnen, Indonesië, Singapore...
Inmiddels 107 landen/territoria van de landen-lijst mogen afvinken, gelukkig zijn er nog veel meer!
Die landen zijn trouwens bezocht met òf een schip natuurlijk, òf per motor, òf op de fiets. (Ik ben makkelijk, ik maak daar geen onderscheid in.)
Naast fietsen (trekking-fiets en MTB) is zowel motorrijden en duiken een hobby. En (zou ik bijna vergeten):kamperen!

Ik ben me op dit moment aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe fiets: iets van een kruising tussen MTB en trekking-/reisfiets.
Dit forum zal een welkome hulp zijn bij de uiteindelijke keuze...

Groeten, Tom.
Welkom!

Klinkt als een leuke baan, ik neem aan dat je de motor/fiets aan boord mee neemt maar is dat ook zo? Ik begrijp dat bemanning ook vaak ingevlogen wordt en dan lijkt het me niet zo makkelijk een motor mee te nemen :wink:
Het klopt dat we meestal ingevlogen worden.
Een fiets is vaak wel aan boord, het probleem is dat je die tegenwoordig vaak niet meer de wal op kunt nemen. Regelmatig is het al moeilijk of zelfs helemaal niet mogelijk om zelf nog aan wal te kunnen.
Haven-tijden zijn korter geworden en veel terminals verbieden gewoonweg het gebruik.
Tijden veranderen. Gelukkig kan ik alle weekenden en feestdagen achter elkaar leggen, telkens mooi 2 tot 3 maanden aaneengesloten vakantie. En afwisselend in zomer, herfst, winter of lente.
Dus maar gewoon veel fietsen tijdens het verlof! :D

Groeten, Tom.
Schepen, motor, mtb, duiken, fietsen, kamperen .. prachtig! Jij mag blijven! :D
Welkom Tom!
Hoi Tom, welkom op dit forum. Er zijn veel fietsen en veel meningen én feiten over fietsen. Die worden hier vaak gedeeld. Ik wil deze link met je delen https://www.avaghon.nl/nl/onze-fietsen/avaghon-x29 made in havenstad nummer één van deze wereld :D
Veel plezier!

Eric
Wel belangrijk om te weten wat je lengte is want ze hebben alleen maat m en l....beetje raar voor een Nederlandse fabrikant....

Maar kijk eens naar de surly Orge precies wat je zoekt een kruising tussen trekkingsfiets en mtb ben er zelf zeer tevreden over en erg betaalbaar.
Bezoekje aan de Avaghon thuisbasis staat al in de planning, net als een tochtje richting Nieuw-Vennep.
Surly zou een optie kunnen zijn, voorkeur echter (voorlopig ter oriëntatie) gaat uit naar Rohloff in combinatie met riem. Dus zelfs ook Idworx eens in detail bekijken. Net als fietsen met Pinion...
Zoveel keuze! Gelukkig hoef ik niet op korte termijn te beslissen.
Voorlopig ben ik (qua fiets) nog gelukkig met m'n MC en Giant 29".

Saludos, Tom.
jerryopdefiets schreef:Wel belangrijk om te weten wat je lengte is want ze hebben alleen maat m en l....beetje raar voor een Nederlandse fabrikant
S en XL zijn in aantocht
Dat is goed om te horen maar als je een nieuw product introduceert doe het dan goed...Leek mij super fiets maarja als iets er niet is ga je ergens anders na toe..
Als een fiets vervoerbaar moet zijn kun je ook denken aan een fiets met S&S koppelingen - dan past het allemaal in een koffer.