Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post toch maar geen foto van je dure fiets? - Forum Wereldfietser

Post toch maar geen foto van je dure fiets?

In de krant lees ik nu een artikel over nieuwe tactieken van fietsdieven: voornamelijk oosteuropese bendes die weten waar ze dure fietsen kunnen vinden en die weghalen bij particultien en winkels.
Gelukkig zijn de meeste fietsen hier op dit forum niet zo duur als je racefietsen die men het liefste steelt maar toch.
Als je op dit forum een foto van je fiets plaatst denk er dan even over na. Als je een openbaar zichtbaar Facebookaccount hebt ook. Ook als je je route via Strava deelt kunnen dieven zien waar je je rit bent begonnen en eindigt: vaak thuis.
Bron: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20171015_0313 ... n-kan-doen
Over het posten van je ' dure' fiets is in dit verband de opmerking van een klant relevant: "Als je op het wereldfietserforum laat weten dat je een idworx heb gekocht, wordt je meteen afgezeken om het feit dat het een dure fiets is."

(Ook al is een Santos met eenzelfde opbouw vaak duurder :twisted: )
Leon schreef:Ook als je je route via Strava deelt kunnen dieven zien waar je je rit bent begonnen en eindigt: vaak thuis.
Privacy zone :D
Ach, ik wil me niet laten beheersen door mogelijk slecht gedrag van anderen.
Tot op zekere hoogte ik ook niet.. Maar ik heb toch maar goede sloten op mijn deuren, die ik ook nog eens op slot draai als ik het huis verlaat.
Ja, dat heb ik ook. En mijn fietsen staan achter slot en grendel. Ik maak me geen zorgen. Maar ik meen wel werkelijk dat ik vind dat gevoelens van onveiligheid nogal wat versterkt. Ik voel me totaal niet onveilig. Nu niet en vroeger in Rotterdam en Spijkenisse ook niet.
Leon schreef: Als je op dit forum een foto van je fiets plaatst denk er dan even over na. Als je een openbaar zichtbaar Facebookaccount hebt ook. Ook als je je route via Strava deelt kunnen dieven zien waar je je rit bent begonnen en eindigt: vaak thuis.
Bron: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20171015_0313 ... n-kan-doen

Dat geldt ook voor Marktplaats igv je een mooie fiets aanbiedt.