Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Lowrider Giant Expedition '99 - Forum Wereldfietser

Gezocht: Lowrider Giant Expedition '99

Heeft een van jullie misschien nog tussen de oude spullen een lowrider liggen die past op een Giant Expedition '99?
IMG_20171125_105417.jpg
IMG_20171125_105421.jpg
Deze drager heeft geen speciale bevestiging voor de Koga voorstandaard, die heb ik er zelf op gemonteerd.
Ik heb even gezocht, ik heb een set, linker ook afgebroken oogje en een rechter met nieuw geboord gaatje onder het originele die ook afgebroken is. Niet echt hoopgevend om te gebruiken...

Mogelijk kun je zelf ook nog een nieuwe gaatje boren?

Ik heb evt nog een derdehands tubus voordrager type met beugel over het wiel.
Ik heb er geen (wel een oude Blackburn), maar vroeg me twee dingen af:
1 moet het echt een Giant drager zijn?
2 weet je zeker dat je op zo'n relatief zwakke drager een standaard wilt hebben?
Antwoord is 2x nee.

Elke voordrager voor 28 inch past gewoon.
Een wonder dat deze het zo lang volhield. De plek van de breuk is een klassieker.
gios schreef:
Elke voordrager voor 28 inch past gewoon.
Natuurlijk, maar dan is de fiets niet meer origineel, er zijn mensen die daar waarde aan hechten. :)
Roald schreef:
gios schreef:
Elke voordrager voor 28 inch past gewoon.
Natuurlijk, maar dan is de fiets niet meer origineel, er zijn mensen die daar waarde aan hechten. :)
Jarno is purist? Kudos! :P
Even de schuur ingedoken, kan je hier iets mee:
image-2017-11-25.jpg
Het hoeft zeker geen Giant te zijn, bij sterke voorkeur wel weer zilverkleurig. En er is een klein praktisch issue, het gaat in mijn vork bevat geen schroefdraad. De huidige bevestiging is een bout er doorheen. Zeker op te lossen, maar dus een kleine extra uitdaging. Mede daarom dus op zoek naar zo'n zelfde model.

Er is zeker het een en ander te krijgen, Tubus o.a. Maar veel is zwart. Of 80 euro zonder standaard. Dus vandaar de zoektocht hier.
Dus @Berger, ik zoek graag nog even door naar zilver en die drager gaat een uitdaging vormen bij bevestiging.

En om me met deze fiets nog purist te noemen, dat kan haast niet. Maar ik heb zeker mijn eisen aan een fiets. Ben dan ook heel blij dat de markt voor racehendels i.c.m. hydraulische remmen een tweede leven is begonnen.

Voor de goede orde, ik snap dat ik zoiets gewoon kan kopen hoor, maar dan is de drager alleen al €60 en dan komt daar nog zo'n €50 bij voor een voorstandaard.
Afbeelding
als de drager van Berger van aluminium is, dan wordt 'ie na wat schuren heel mooi blank (de drager bedoel ik :wink: ) (wel beetje linke opmerking dit, in de tijd van (al-dan-niet-iets-met-kleur-hetende) Piet :wink: )
hoogframe schreef:als de drager van Berger van aluminium is, dan wordt 'ie na wat schuren heel mooi blank (de drager bedoel ik :wink:
Dat is nogal afhankelijk van je definitie van mooi, want het schuren van de hoekjes zou wel eens vies tegen kunnen vallen. Gewoon met een spuitbus (Aktion) overspuiten geeft denk ik sneller een resultaat dat er (de eerste paar weken althans) beter uitziet.
Ik heb nog een giant expedition (dames) staan uit bouwjaar ca. 1998. Met dezelfde lowrider. Nog interesse?

Groet,
Wijnand
wijnand schreef:Ik heb nog een giant expedition (dames) staan uit bouwjaar ca. 1998. Met dezelfde lowrider. Nog interesse?

Groet,
Wijnand
Zeker!
In plaats van schuren kan je gelakte en in kleur geanodiseerde aluminium onderdelen goed blank krijgen door ze een tijdje in gootsteen ontstopper te leggen. Dit etst de kleur of lak weg. Oppervlak is dan weer als nieuw.
Wel goed naspoelen met water.

En handschoenen en veiligheidsbril dragen