Additionally, paste this code immediately after the opening tag: veerdienst vanaf Ierland reserveren? - Forum Wereldfietser

veerdienst vanaf Ierland reserveren?

Ik wil dit jaar in mei in Ierland gaan fietsen(Groene Ronde). Mijn plan is om de heenweg met het vliegtuig te gaan en de terugweg met de veerboot te gaan. Hiervoor zijn verschillende opties. Mijn vraag is of ik deze vaarten (als fietser) ook ruim van te voren moet boeken? Bij de landeninformatie over Ierland wordt wel geadviseerd om te reserveren, maar kan dat dan ook enkele dagen voor vertrek?
Welke boot wil je gaan nemen?
Ik heb de ronde van Ierland andersom gedaan en toen vanuit Belfast naar Engeland overgestoken. We kwamen veel te laat aan in de haven, zonder ticket, maar ze hielden voor ons nog even de terminal open zodat ik een kaartje kon kopen en daarna vertrokken we meteen ;-)
Als je als fietser geen hut nodig hebt, dan kun je altijd wel mee. Als het een nachtboot is, dan zou ik wel op tijd (1-2 dagen van te voren) reserveren.
Dank voor je reactie. Ik heb nog geen keuze gemaakt welke boot ik wil nemen. Voor de terugweg wil ik me eigenlijk zo min mogelijk vastleggen. Waarom heb je de route trouwens andersom gereden?
Ik vind het gemakkelijker om naar huis terug te fietsen. Dus we hebben gevlogen op Dublin. Andersom gefietst. Overgestoken naar Engeland. Via de Hardrians Wall naar Newcastle. En daar de boot naar Nederland genomen.
Je kunt het verslag op mijn site lezen.

Als ik je één tip mag geven. Ga bij de kunstuitstalling van The Ewe (http://www.theewe.com) kijken!