Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachting venetie - Forum Wereldfietser

Overnachting venetie

Zoals zovelen zijn we ook wat bezig met (fiets)plannen te maken voor deze zomer... Ons idee is om van boedapest doorheen slovenie naar venetie te fietsen. Ondertussen hebben we hier en daar wel al vernomen dat de italiaanse kust (Trieste-Venetie) best te mijden valt. Als afsluiter zouden we een aantal dagen in Venetie blijven.
Heeft iemand ervaring met (betaalbare) overnachtingsmogelijkheden in (de buurt van) Venetie? We hebben zowieso ons tentje mee, maar op het einde van de rit zouden we een B&B of een goedkoop hotelletje wel apprecieren...
Groetjes,
D&D

Goedkope hotelletjes en Venetië gaan helaas niet goed samen, zeker niet in de zomer.
Ga je toch kamperen, dan is het schiereiland Cavallino misschien zo gek nog niet. De campings zijn weliswaar vol en druk maar dat is rond Venetië overal hetzelfde. Vandaar zit je met de boot in drie kwartier in Venetië. Mooi tochtje.
Ik weet alleen niet of je dan met de fiets via de stad Venetië weer weg kunt komen. In Venetië zelf mag je dacht ik niet fietsen.

Ha ha, fietsen in Venetië is compleet onmogelijk! En vergeet trouwens ook die campings: vreselijk duur en druk en je moet 's avonds altijd weer terug met de boot. En dat terwijl Venetië overdag een toeristen-horror is en juist 's avonds geweldig mooi en sprookjesachtig wordt, als de meeste toeristen weg zijn.
Mijn raad is dus om een goedkoop hotelletje te vinden, die zijn er wel, en te genieten van je tijdelijke thuisbasis in die prachtige stad. Uiteindelijk ben je dan helemaal niet zoveel duurder uit dan met een camping. Je kan overdag b.v. even terug naar je kamer, i.p.v. een terrasje nemen en daar een poot worden uitgedraaid.
Ik was er in 2002. Toen kostte de camping volgens mij F 35,- per dag, terwijl het hotel waar ik zat (met balkonnetje boven een kruispunt van kanaaltjes, en midden in het centrum) F 65,- voor 2p. kamer kostte.
Nog beter was 2004, toen had ik met vrienden een huis met tuin gehuurd. Dat kostte ons €35,- p.p./p.d. Het verblijf was helemaal geweldig, 's avonds met onze moegelopen voeten in het water aan de kade zitten, of eventjes weer die heerlijke stad in slenteren als je daar zin in had. Voordeel was dat we gewoon "thuis" konden eten en drinken, en in Venetië scheelt dat errug veel!
Het hotel waar ik zat heette Caneva, en we hebben het huis gevonden via Interhome.nl
Even Googelen, en vooral gaan!

Ach, ik heb het zelf even voor je opgezocht:

http://www.hotelcaneva.com/eng/albergo.html

Als ik het zo weer zie begin ik meteen weer te kwijlen! :D
De prijzen zijn wel iets omhoog gegaan, maar voor twee personen kan je volgens mij voor €40,- p/d klaar zijn!
En neem voldoende tijd! Die stad was een tijdlang de navel van onze beschaving, er is zó veel te zien! ben ik enthousiast genoeg?? Beetje vreemd wel, deze post op dit forum. Over een stad waar je ècht niet kan fietsen....

hartelijk bedankt voor de info!!
Venetie zelf is idd waarschijnlijk niet de beste 'fietsstad' (gothenburg in zweden was dit wel - overal fietspaden te vinden in 't centrum van de stad) maar Venetie stond al een tijdje op ons verlanglijstje om te bezoeken. En het lijkt ons een leuke (culturele) afsluiter van een fietsvakantie.

Vorig jaar ook naar Venetië gefiets. Net vóór de brug naar Venetie rijd je richting Trevisio. Langs deze weg zitten de campings op een rij. En helemaal niet duur. De exacte prijs weet ik zo niet meer, maar misschien kan ik die nog ergens opzoeken. Ik stond op camping Venezia. Een goede camping met restaurant en alles erbij. 5 minuten fietsen en je bent aan het begin van de brug naar Venetië. Brug over (5 km), je fiets ergens stallen en je kunt de stad in. Met de fiets de stad in is niet handig. Heb ik gedaan, maar je moet telkens je fiets over de bruggetjes tillen. Camperen kan dus zeker wel voor een leuke prijs.

Veel plezier,

Richard

Kijk aan, redelijk kamperen kan dus blijkbaar toch. Heb ik blijkbaar nooit de goede camping kunnen vinden. Maar de volgende keer zal ik toch weer voor een plek in de stad kiezen, alleen al vanwege het argument dat je tussendoor gewoon even naar je kamer kan en thuis kan eten en drinken of even uitrusten. Want je moet heel goed weten waar je moet zijn, de prijzen in Venetië kunnen schrikbarend hoog zijn! De restaurants lokken je naar binnen met redelijke prijzen voor toeristenmenu's, maar vervolgens krijg je dat nooit meer te zien en heb je alleen maar dure gerechten :evil:
Zorg voor een goede kaart van Venetië! Je zult er gegarandeerd verdwalen. Hoewel het eigenlijk niet groot is, is het een wirwar van straatjes, pleintjes en steegjes. Ze hebben er nauwelijks straatnamen, ze werken met wijken en huisnummers, dat is het. Wel is er redelijk goede wegwijzerng. Maar dwalen is er juist leuk, en je komt altijd weer uit bij het centrale Canal Grande. Ook 's avonds en 's nachts heb ik er veel gelopen, knettergezellig, goed verlicht en ik heb me nooit onveilig gevoeld.

Zelf heb ik gekampeerd op de camping Della Serenissima in Oriago. Te vinden op campingsites. Voor 2 personen kost het 27 euro, voor Italiaanse begrippen niet zo duur en het is een prettige camping. De bus naar Venetië stopt voor de camping.

Ik heb de rekening niet meer liggen, maar ik heb wel een link naar de camping. Overigens verhuren ze er ook hele blokhutten. Handig als je met een groepje gaat.
www.veneziavillage.it
Als ik het zo zie, komt het met 1 persoon op 14 euro per overnachting.
Een kaart van Venetië kreeg ik trouwens op de camping.

Nou, dat vind ik dus pittige prijzen! Voor die €13,- verschil zou ik het wel weten, die heb je zo terug verdiend...

Spironski schreef:Nou, dat vind ik dus pittige prijzen! Voor die €13,- verschil zou ik het wel weten, die heb je zo terug verdiend...
Het zou fantastisch zijn als je voor € 40 een tweepersoonskamer zou kunnen krijgen in het door jou opgemelde hotel, maar welke data ik ook invoer op die site, onder de € 100 is er helemaal niets. En dat klopt ook met mijn ervaringen. Hotels in Venetië behoren tot de duurste in Europa.

Hmm, bij mij lijkt dat ook zo, dat van die €100. Maar is dat dan niet de totaal prijs voor een paar dagen? Er staat toch op de site echt dat je een 2p. kamer kan krijgen voor € 40,- p/n. En dat klopt dan ook wel met mijn ervaring in 2002 (in dat hotel, maar er zijn ook andere) van f65,- per nacht voor een 2p. kamer...
Je moet natuurlijk niet aan het Canal Grande willen zitten, dan betaal je inderdaad honderden euro's. Maar Venetië is zo klein, dat zelfs als je aan de rand zit, je nog redelijk dicht bij het centrum zit. Hotel Caneva zit een beetje verborgen aan het eind van een klein steegje, maar toch slechts 2 minuten lopen van het st. Marcoplein. Je moet een beetje zoeken, maar in elk geval tot voor kort waren ze er wel: betaalbare hotelletjes.

Ook eten en drinken is best mogelijk aan menselijke prijzen hoor in Venetië: gewoon wegvluchten uit de toeristische wijken en een beetje rondkuieren in de "achterbuurten", en je botst sowieso op een leuk restaurantje/cafeetje. En net zo lekker! :D

Klopt! Nu is heel Venetië een levend museum, maar buiten de wijk San Marco is het een stuk leuker dan daarbinnen. Elke wijk heeft ook zijn eigen karakter, vaak wat volkser dan het centrum. In b.v. Cannareggio of Dorsoduro kan je inderdaad wel goedkopere adresjes vinden. 's Avonds rustig en lekker etenen drinken op een middeleeuws pleintje voor onder de €20 is wel degelijk mogelijk.

In 2002 heb ik op een camping in Mestre gestaan. Dat was ongeveer 6 km van de binnenstad van Venetië. Met de bus die voor de camping stopte kon je toen voor nog geen € 0,80 enkele reis in hartje Venetië gebracht worden.

Venetië is een mooie stad, heb er twee dagen rondgelopen, maar uiteindelijk vond ik Verona toch mooier. Venetië is heel erg toeristisch, waar ik in Verona minder last van had. Mocht je nog in de buurt komen, dan zou ik je zeker willen aanraden om ook een bezoekje aan Verona te brengen.

Michiel