Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend voor berggeiten 2024 18-21 mei - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend voor berggeiten 2024 18-21 mei

Pinksterweekend voor berggeiten 2024
Van zaterdag 18 t/m dinsdag 21 mei van Maastricht door de Ardennen naar Luxemburg en via de Eifel weer terug.

Aanmelden kan hier

Het is een fietstocht met lange dagafstanden en -hellingen, totaal 400 km, 6.000 hm en ruim 30% onverhard!

Afbeelding

Om reizen per trein op de eerste fietsdag mogelijk te maken vertrekken we op zaterdag om 10:00! Deze keer vanaf Camping De Bosrand in Geertruid via de dalen van de Vesdre, Ambleve en Ourthe naar een camping ten zuiden van La-Roche-en-Ardenne. Op zondag via Martelange naar het hart van Luxemburg met een camping nabij Echternach. Maandag fietsen we na het passeren van de Sauer langs de Prüm de Eifel in en overnachten op een camping ten zuiden van de Rur en dinsdag via Monschau en de Hoge Venen weer terug naar De Bosrand.


Overige:
Daar we vier dagen door bergachtig gebied rijden, is een helm verplicht! Daar veelal over kleine wegen wordt gefietst die niet op de kaart te vinden zijn, is een GPS-apparaat of de ijzeren wil bij iemand met een GPS-apparaat in het wiel te blijven zinvol. De tocht wordt veel prettiger als je je bagage beperkt tot maximaal 15 kilo. Eten verzorg je zelf.

Hoe werkt het:
Er zijn geen organisatiekosten. De campingkosten bedragen € 13,50 voor De Bosrand en € 40 voor de overige 3 campings. Er is ruimte voor 25 deelnemers en de sluitingsdatum is 11 mei. Na inschrijving ontvang je van mij een betalingsverzoek, je inschrijving is pas definitief na betaling van de kosten. Daar in het verleden veel inschrijvingen werden geannuleerd, wordt bij annuleren voor de sluitdatum € 5 ingehouden. Bij annuleren na de sluitdatum vindt er geen restitutie plaats. Niet-leden betalen € 5 extra.

Let op!
Deelname is voor eigen risico. Ondergetekende kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan jezelf of derden. Ik raad je aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. https://www.wereldfietser.nl/veiligheid

Lees de inschrijvingsvoorwaarden en veiligheid tijdens tochten op de website.

De tocht is een initiatief van Bert van Sprang.

Aanmelden kan hier
Er komt ook een variant met minder km (<10%) onverhard en minder (10%) hoogtemeters!
Aangemeld :-)

Offtopic, heb ik dus een scriptje draaien dat de activiteitenpagina om de x-tijd controleert op 'pinkster', wordt de tocht "Berggeitentocht" genoemd. Daar kreeg ik dus geen bericht van.
Jarno schreef:
di 16 jan, 2024 16:29
Offtopic, heb ik dus een scriptje draaien dat de activiteitenpagina om de x-tijd controleert op 'pinkster', wordt de tocht "Berggeitentocht" genoemd. Daar kreeg ik dus geen bericht van.
Misschien moet je wat AI toevoegen? Ik denk dat GPT de link tussen Bert en berggeit wel kan leggen :D
Oei, dat gaat snel. Al 10 aanmeldingen. Ik zal de campings eens gaan mailen om het aantal op te rekken.
Tof plan, ik ben er bij. Kan ik ook ergens de bevestiging inzien? Het wordt mijn eerste tocht met de Wf, heb er zin in!
Heb me ook aangemeld. Bert stuurt je dan een mail.
Inderdaad, ik stuur een mail, maar je krijgt direct een mail via het boekingssysteem. Wellicht kan mijn mail wat langer op zich laten wachten, want ik ben zo nog even weg.
Had ik een mail moeten ontvangen? Ik zie op de activiteitenpagina dat ik twee tickets heb, maar een mail daarvan heb ik niet ontvangen. (Ja, ook tussen de spam gekeken)
Ja, je moet direct een mail ontvangen. Ik heb de bevestiging van jouw aanmelding wel ontvangen! Net de 20e aanmelding binnen gehad. Ik krijg wel energie van zoveel enthousiasme :D. Ik overweeg om er op vrijdag een dag aan te plakken en vanaf Roermond via Duitsland naar De Bosrand te fietsen, is daar nog meer animo voor?
Leuk. Hoe laat wil je vertrekken vanuit Roermond?
(ivm haalbaarheid van reizen na de spits)
Voor degenen die geen mail ontvangen hebben: check spam. Staat ie daar ook niet tussen? Dan even checken in je profiel op WF website of je mail adres nog klopt en eventueel aanpassen. Staat dat OOK goed en heb je alsnog niets ontvangen, dan is er misschien iets anders aan de hand. Graag dan weer even een bericht plaatsen of melden bij fietstochten@wereldfietser.nl
Hoe laat wil je vertrekken vanuit Roermond?
Mijn idee was om 10:00 uur vanaf de camping, vanuit Utrecht kan je om 10:30 in Roermond zijn en dan ergens aanhaken. Vanuit Groningen gaat dat niet lukken. Het idee is nu ook een appeltaarttocht door de Ardennen te organiseren en dan komen er twee routes van Roermond naar De Bosrand: een berggeitenroute met ca 100 km en 1.000 hm en een appeltaartroute met 75 km en veel minder hoogtemeters. Wie die dag van ver moet komen kan dan (georganiseerd) later vertrekken en kiezen voor de korte route.
Activiteitencommissie schreef:
do 18 jan, 2024 17:32
Voor degenen die geen mail ontvangen hebben: check spam. Staat ie daar ook niet tussen? Dan even checken in je profiel op WF website of je mail adres nog klopt en eventueel aanpassen. Staat dat OOK goed en heb je alsnog niets ontvangen, dan is er misschien iets anders aan de hand. Graag dan weer even een bericht plaatsen of melden bij fietstochten@wereldfietser.nl
Dat zal ik dan gaan doen, want ik heb geen mail. Ook geen notificatie van een update op het forum, dus er lijkt op twee plekken voor mij iets fout te gaan.
We naderen het maximale aantal deelnemers! Ik heb vanmorgen alle campings gevraagd of ze meer ruimte hebben en er komt (waarschijnlijk) ook een appeltaartentocht.
Jarno schreef:
vr 19 jan, 2024 07:18
Activiteitencommissie schreef:
do 18 jan, 2024 17:32
Voor degenen die geen mail ontvangen hebben: check spam. Staat ie daar ook niet tussen? Dan even checken in je profiel op WF website of je mail adres nog klopt en eventueel aanpassen. Staat dat OOK goed en heb je alsnog niets ontvangen, dan is er misschien iets anders aan de hand. Graag dan weer even een bericht plaatsen of melden bij fietstochten@wereldfietser.nl
Dat zal ik dan gaan doen, want ik heb geen mail. Ook geen notificatie van een update op het forum, dus er lijkt op twee plekken voor mij iets fout te gaan.
Idem hier. Ik fiets op vrijdag niet mee, maar zie jullie op de camping. :)
Nog goede suggesties waar te parkeren als ik met de auto zou komen. Heb nog niet bij De Bosrand geinformeerd, maar volgens mij hebben die niet heel veel parkeerplek.
De Bosrand heeft voldoende parkeerplaatsen, je moet hier wel iets voor betalen. Sommigen parkeren ook een stuk verderop richting of in Eijsden.
Bert van Sprang schreef:
vr 19 jan, 2024 22:21
Sommigen parkeren ook een stuk verderop richting of in Eijsden.
Bij de Voerenweg of een klein stukje richting St. Geertruid (beide erg dichtbij) zijn enkele wandelparkeerplaatsen, anders bij de begraafplaats in Eijsden (of in een woonwijk).
Inmiddels hebben zich 25 berggeiten ingeschreven en die hebben allemaal bericht van mij gehad. 3 van de 4 campings hebben positief gereageerd op mijn verzoek voor meer ruimte. Ik wacht nog even op de 4e camping voordat ik het aantal deelnemers verruim naar 35.