Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht in Duitsland - Forum Wereldfietser

Fietstocht in Duitsland

Haie wereldfietsers,

ik ben vorig jaar begonnen met fietsen en inderdaad.... helemaal verslaafd! Van Basel naar Maastricht gefietst en ook een "rondje" in Ierland. Nu ben ik op zoek naar een mooie route in Duitsland van ongeveer 350 a 450 km die gegarandeerd anderen verslaafd zal maken.
Mooie natuur, leuke dorpjes (genoeg dorpjes) Wat raden jullie aan?
Ik had wat gelezen over de Romantische Strasse, maar uiteindelijk was de berichtgeving daarover erg verdeeld. Schijnt erg druk te zijn en super toeristisch....
Wat is jullie mening?

Alvast bedankt!
Guyonne

Helemaal niemand?? Geen ervaringen met de romantische strasse of andere betere tochten in Duitsland?

Groetjes,
Guyonne

Mooie Duitse routes:
Werratal
Altmuhtal met Taubertal
Maar er zijn tientallen andere routes in Duitsland, bewegwijzerd en mooi.
Zie ook de diverse Bikeline boekjes.
Nederlandse (onbewegwijzerd zijn):
Limes, Reitsma's fietsen naar Rome deel 1, Internationale Hanze route, Fietsen bij de Buren.
En Fietsen naar Praag gebruikt wel bewgwijzerde Duitse routes.
Wouter Bazen

Guyonne schreef:Helemaal niemand?? Geen ervaringen met de romantische strasse of andere betere tochten in Duitsland?

Groetjes,
Guyonne
Kijk ook eens op
http://deutschland-tourismus.de/radfahr ... karte.html#

Michael
===

Hai,

bedankt voor die site, geeft inderdaad makkelijk inzicht in waar routes zijn en hoelang ze zijn! Nog genoeg te fietsen bij de buren....
Nou begin ik helemaal te twijfelen of ik de romantische strasse moet gaan doen of toch iets iets dichterbij's....

Maar bedankt!
Guyonne

Graag gedaan :)

Volgens mij is die Romantische Strasse van oorsprong een autoroute !!!

In ieder geval heb je keus genoeg in Duitsland.

Michael
===

Er staan een aantal routes op www.fietsen.123.nl

Mvgr.
Peter

De route langs de Lahn (Giessen-Koblenz) is erg de moeite waard. Af en toe een pittig klimmetje maar je krijgt dan een mooi uitzicht als beloning. Er is een bikeline boekje van.

Bikeline-boekjes (wel Duitstalig) vind ik overigens erg handig: veel info over gesteldheid van de route (fietspaden/wegen, verhard/onverhard), nuttige info en een ringbandje.

Voor degenen die langs de Donau en de Limes willen gaan fietsen heb ik wat campinginformatie op mijn weblog gezet:

Donau: http://vliegfietsen.blogspot.com/2006/0 ... l#comments
Limes: http://vliegfietsen.blogspot.com/2006/1 ... l#comments

Beste Gyonne,

Probeer het boekje te krijgen Radfernwanderwege in Deutschland van de ADFC. Hierin een beschrijving van meer dan 200 fietsroute in heel Duitsland. Persoonlijk vindt ik de Werra en Saale radweg het mooiste, veel succes.

Met vriendelijk groet,

Paul Snoeij
hoi
Ben naar Oosterijk gefiets , over Beverungen gegaan dan naar het zuiden langs de Wezer via Kassel naar Wurzburg dan romantischestrasse en dit is toch wel een mooi stuk om te fietsen via Garmisch naar Innsbruck ,prachtige route gehad. (ben zoveel mogelijk lang de rivieren gefiets) totaal 1060 km .
En ga dit jaar ook naar Duitsland een stuk langs de rijn keulen ,Koblenz dan naar Dillenburg en weer richting Dortmunt naar Nederland

Probeer de Elberadweg eens .
Ik hoor alleen maar positieve berichten hierover.

hier een link.

http://www.elbe-rad-weg.de/

een nederlandse camping vind je ook nog aan deze route.

wij hebben er leuk overnacht , ze hebben een blokhut voor 2 personen

de camping is camping elbeling
http://www.elbeling.com

(als dit niet mag , dan kunt u de link verwijderen )

Hoi,

Ik fiets veel en graag in Duitsland.
Meestal ga ik met de trein naar een bepaalde plaats en fiets dan via routes terug naar Nederland.
Ik plak dus routes aan elkaar en dat bevalt mij uitstekend.
Jaren geleden heb ik fietskaarten van heel Duitsland bij Bielefelderverlag gekocht en die lenen zich uitstekend hiervoor.
Ik ben in alle delen van Duitsland geweest en het is overal even leuk.
het is maar wat je zoekt vlak,bergen,heuvels,rivieren,natuur ,je kan niet opnoemen wat en Duitsland heeft het.
Denk eerst goed na wat je wilt en ga dan zoeken via internet er zijn mogelijkheden zat in dit prachtige land met zeer vriendelijke inwoners,vooral voor fernradfahrer.

Succes,

Ik ben in 2003 van Berkenwoude (bij Gouda) naar Mannheim gefietst. Ik heb een stukje van de route van Paul Benjaminse naar Rome gefietst, vanaf Trier heb ik zelf een en ander uitgezocht. Ik heb grofweg de Nahe (klein riviertje evenwijdig aan de Moezel) gevolgd. Prachtig, wat vergeten gebied zonder Nederlanders maar met fietspaden. Idar-Oberstein is een alleraardigst plaatsje.

Als je alleen rijdt, ontmoet je de gekste mensen. Een vader met twee kleine kinderen vroeg of ik een stukje mee wilde rijden. Natuurlijk wilde ik dat. Dat kleine stukje bleek 100 kilometer te zijn. Prachtig gereden, die twee koters toerden rustig 20 km/u. Een hele prestatie.

Goed, het gebied van de Nahe. Dit is de Hunsrück. Veel wijnbouw en veel jeugdherbergen. De streek lijkt me wat vereenzaamd, maar het is een aanrader zonder meer.

Wij hebben meerdere fietstochten gemaakt in Duitsland. Een tocht langs de Oder-Neisse (noord-zuid) en terug (tot Berlijn) langs de Spree. Fantastische tocht. Erg weinig toeristen (uitgezonderd dan het Spreewald) en door een dunbevolkt gebied. Wel heel erg weinig campings, maar de pensionnetjes zijn goedkoop en goed.

Ook een tocht gemaakt langs de Elbe. Eerst de Moldau in Tsjechie en daarna stap je zo over naar de Elbe (tot Magdenburg).

Mark Geerts

Hallo

Mijn tip:

De 3 Laender Route van Aken naar Trier

De route volgt de grens van Duitsland/ Belgie en Duitsland/ Luxemburg naar Trier.

Terug kun je dan via de Ardennen :lol:

Veel (fiets) plezier

Ger

Zie de drie routes in mijn gids Fietsen bij de Zuidenburen:Münsterland, Teutoburgerwald en de Eifel.
www.fietswegen.nl

Voor liefhebbers van industrieel erfgoed:
http://www.schwarzaufweiss.de/deutschland/ruhrpott1.htm

Het Ruhrgebied en dus super dicht bij Nederland.

Ik ga in de week van Hemelvaart een weekje naar Oost-Duitsland. Ik heb een treinticket naar Berlijn gekocht. Ik wil 5 dagen fietsen en een dagje Berlijn. Er worden op dit forum vele suggesties gedaan, maar wat is voor die week de absolute aanrader met start- en eindpunt Berlijn?

Verder las ik dat er in Brandenburg en Sachsen weinig campings zijn. Ik vind kamperen altijd wel leuk, maar loont het wel de tent en de hele mikmak mee te nemen?

Karin
Veni vidi fietsie