Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verlichting fietscomputer - Forum Wereldfietser

Verlichting fietscomputer

Regelmatig maak ik 's avonds een flinke rit op mijn Avaghon. Omdat het ondertussen alweer vroeg donker wordt lukt het me dan niet meer om mijn fietscomputer tijdens het rijden af te lezen. Hoe lossen jullie dit probleem op?
Gr.
Edwin

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is een lampje erboven iets?

Lampje voor fietscomputer

Dat lampje lijkt me wel wat.
Mijn Avaghon heeft een Rohloff en een racestuur. Omdat mogelijk te maken is er een deelbare racebocht gemonteerd, waardoor de shifter op het stuur geplaatst kon worden. In het midden van de stuur zit nu een verbindingsstuk van die twee stuurhelften, waardoor er daar geen plaats meer was voor een fietscompter. Mijn fietscomputer is nu verhuist naar de stuurpen en zit daar op een adapter gemonteerd. Nu is een stuurpen een stuk groter qua diameter dan een stuur. Ik vraag me dan ook af of zo'n Sigma FC-verlichting wel past.
Edwin

Ik heb het Sigma lampje wel eens uitgeprobeerd en hij is wel OK. Je moet dus wel een knopje indrukken voordat je verlichting hebt. :idea:

Dat Sigma lampje plaats je volgens mij naast je fietscomputer. Eric, zou het mogelijk zijn om 'm op de stuurpen te plaatsen? In mijn geval de enige mogelijkheid omdat mijn FC daar zit. Of is de bevestiging alleen voor een standaard stuurdiameter geschikt?
Edwin

Edwin_van_Eden schreef:Dat Sigma lampje plaats je volgens mij naast je fietscomputer. Eric, zou het mogelijk zijn om 'm op de stuurpen te plaatsen? In mijn geval de enige mogelijkheid omdat mijn FC daar zit. Of is de bevestiging alleen voor een standaard stuurdiameter geschikt?
Edwin
Er zitten twee maten elastiekjes bij, dus dat moet wel lukken. Enige punt van aandacht is dat het lampje wat laag is voor gebruik met hele dikke/hoge computers

Hoi!

Zijn er geen fietscomputers met achtergrondverlichting zoals bij een horloge?