Additionally, paste this code immediately after the opening tag: met Pinksteren naar de Ardennen - Forum Wereldfietser

met Pinksteren naar de Ardennen

We zijn al een tijdje niet meer met een groep van de Wereldfietser in de Ardennen geweest.
Wie voelt er wat voor om met Pinksteren 9-12 mei in de Ardennen te fietsen.We verzamelen dan op een camping in de buurt van Maastricht (waarschijnlijk de Bosrand bij Eijsden), om van daaruit het klimmen geleidelijk op te bouwen. Onderweg zoeken we leuke campings uit.

Goed idee Bert, ik wil wel mee. Is voor mij ook meteen een goede training voor onze tocht met Jim in de Alpen.

Vincent Schol schreef:Goed idee Bert, ik wil wel mee. Is voor mij ook meteen een goede training voor onze tocht met Jim in de Alpen.
Ha Bert,
Ik ga dan al met een groep naar de Ardennen. We hebben daar een huisje gehuurd. We vertrekken vrijdag om ca. 9.00 uur vanuit Maastricht naar Hamoir. Dus om 9.30 uur komen we min of meer langs camping De Bosrand. Meefietsen? Terug gaan we op maandag ook vanuit omgeving Hamoir. In de loop van de middag komen we dan weer in Maastricht aan.
Groet,
Leon

Het is dan wel verstandig de route van Tilff-Bastogne-Tilff te mijden als je rustig wilt fietsen.

Ivo Miesen schreef:Het is dan wel verstandig de route van Tilff-Bastogne-Tilff te mijden als je rustig wilt fietsen.
T-B-T is alleen de eerste Pinksterdag.

Helaas....alhoewel helaas?!? we komen op zaterdag pas terug van twee weken ZuidFranse Bergen.

Ik was er vorig jaar (op de route van Bert) rond dezelfde tijd. Het was toen net een week fantastisch weer. Hoop dat jullie hetzelfde hebben.

Veel plezier allemaal!


Blanche
ha die bert wil ook wel mee fietsen in de ardennen ,altijd leuk daar en natuurlijk camping de bosrand !!

Hmmm, ja ik heb soortgelijke plannen. Ik wilde eens de Belgische trein proberen om van Turnhout in Namen te geraken en dan terug te rijden.

Aha!
Hoogtemeters!
Limburg (vlaai) en de Ardennen (bier en wilde zwijn) - geweldig!
Ik ga graag mee.

Jimbo

Roald schreef:Hmmm, ja ik heb soortgelijke plannen. Ik wilde eens de Belgische trein proberen om van Turnhout in Namen te geraken en dan terug te rijden.
Beste Roald,
Voor een groep is dat een beetje boel lastig: in de meeste Belgische treinen is slechts ruimte voor twee fietsen, behalve in de nieuwe dubbeldekkers die tussen Antwerpen en Charleroi (via Brussel) rijden.
Tussen Namen en Hoegaarden loopt overigens wel een mooi RAVel-fietspad.

Hi Bert,
Het is dat ik dan in China zit, maar anders was ik zeker mee gegaan.
Groet, Rena :wink:

Ha die Rena! Hoe is het met jou? Dus jullie China-reis gaat door. Ik zal met Pinksteren aan jullie denken in de Ardennen.

En wij in China aan jou in de Ardennen... :wink:

Leon schreef:
Vincent Schol schreef:Goed idee Bert, ik wil wel mee. Is voor mij ook meteen een goede training voor onze tocht met Jim in de Alpen.
Ha Bert,
Ik ga dan al met een groep naar de Ardennen. We hebben daar een huisje gehuurd. We vertrekken vrijdag om ca. 9.00 uur vanuit Maastricht naar Hamoir. Dus om 9.30 uur komen we min of meer langs camping De Bosrand. Meefietsen? Terug gaan we op maandag ook vanuit omgeving Hamoir. In de loop van de middag komen we dan weer in Maastricht aan.
Groet,
Leon
Hoi Leon,
We kunnen inderdaad wat combineren. Ik dacht op Goede Vrijdag vanaf camping De Bosrand te fietsen naar de camping van Comblain-au-Pont. Dat is 9 km voor Hamoir. We kunnen zelfs twee groepen maken: een groep die de eerste dag vlak wil infietsen langs de Maas en de Ourthe en een groep die onmiddellijk gaat klimmen. De tweede dag is er geen keuze tussen vlak een klimmen: er moet gewoon geklommen worden.

bert sitters schreef:We kunnen inderdaad wat combineren. Ik dacht op Goede Vrijdag vanaf camping De Bosrand te fietsen naar de camping van Comblain-au-Pont. Dat is 9 km voor Hamoir. We kunnen zelfs twee groepen maken: een groep die de eerste dag vlak wil infietsen langs de Maas en de Ourthe en een groep die onmiddellijk gaat klimmen. De tweede dag is er geen keuze tussen vlak een klimmen: er moet gewoon geklommen worden.
Goede vrijdag met pinksteren?????

SjirkM schreef:
bert sitters schreef:We kunnen inderdaad wat combineren. Ik dacht op Goede Vrijdag vanaf camping De Bosrand te fietsen naar de camping van Comblain-au-Pont. Dat is 9 km voor Hamoir. We kunnen zelfs twee groepen maken: een groep die de eerste dag vlak wil infietsen langs de Maas en de Ourthe en een groep die onmiddellijk gaat klimmen. De tweede dag is er geen keuze tussen vlak een klimmen: er moet gewoon geklommen worden.
Goede vrijdag met pinksteren?????
Goed zo Sjirk!! jij let tenmiste op.

bert sitters schreef:
Leon schreef:
Vincent Schol schreef:Goed idee Bert, ik wil wel mee. Is voor mij ook meteen een goede training voor onze tocht met Jim in de Alpen.
Ha Bert,
Ik ga dan al met een groep naar de Ardennen. We hebben daar een huisje gehuurd. We vertrekken vrijdag om ca. 9.00 uur vanuit Maastricht naar Hamoir. Dus om 9.30 uur komen we min of meer langs camping De Bosrand. Meefietsen? Terug gaan we op maandag ook vanuit omgeving Hamoir. In de loop van de middag komen we dan weer in Maastricht aan.
Groet,
Leon
Hoi Leon,
We kunnen inderdaad wat combineren. Ik dacht op Goede Vrijdag vanaf camping De Bosrand te fietsen naar de camping van Comblain-au-Pont. Dat is 9 km voor Hamoir. We kunnen zelfs twee groepen maken: een groep die de eerste dag vlak wil infietsen langs de Maas en de Ourthe en een groep die onmiddellijk gaat klimmen. De tweede dag is er geen keuze tussen vlak een klimmen: er moet gewoon geklommen worden.
Onze groep kennende wordt een efficiente route gekozen, vooral naar de eerste revitaliseringslocatie* of hoe dat ook al weer heet.
Leon

*: in België loop je het risico dat er geen appeltaart is, je bent gewaarschuwd.

Ik wil graag meefietsen met de 'zoveel mogelijk hoogtemeters overdag en zoveel mogelijk Belgse pintkes s'avonds'

Allez!

Leon schreef:
bert sitters schreef:
Leon schreef:Ha Bert,
Ik ga dan al met een groep naar de Ardennen. We hebben daar een huisje gehuurd. We vertrekken vrijdag om ca. 9.00 uur vanuit Maastricht naar Hamoir. Dus om 9.30 uur komen we min of meer langs camping De Bosrand. Meefietsen? Terug gaan we op maandag ook vanuit omgeving Hamoir. In de loop van de middag komen we dan weer in Maastricht aan.
Groet,
Leon
Hoi Leon,
We kunnen inderdaad wat combineren. Ik dacht op Goede Vrijdag vanaf camping De Bosrand te fietsen naar de camping van Comblain-au-Pont. Dat is 9 km voor Hamoir. We kunnen zelfs twee groepen maken: een groep die de eerste dag vlak wil infietsen langs de Maas en de Ourthe en een groep die onmiddellijk gaat klimmen. De tweede dag is er geen keuze tussen vlak een klimmen: er moet gewoon geklommen worden.
Onze groep kennende wordt een efficiente route gekozen, vooral naar de eerste revitaliseringslocatie* of hoe dat ook al weer heet.
Leon

*: in België loop je het risico dat er geen appeltaart is, je bent gewaarschuwd.
Leon,
Ik ken alle bakkers langs de route en er zijn er voldoende. Taart eten onderweg is dus geen enkel probleem. In mei is het overigens het seizoen van de aardbeientaartjes.
Hallo Bert
Ook ik heb zin in de Ardennen, veel klimmen goed voor de conditie.
Groetjes Yvette