Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachten rond Barcelona - Forum Wereldfietser

Overnachten rond Barcelona

Komende zomer ga ik met dochterlief naar Barcelona fietsen waar we een weekje willen blijven voordat we weer naar huis gaan. Voor wat betreft campings kom ik er niet zo uit;
camping in Casteldefels, iets ten zuiden van Barcelona. Recht onder de zogenaamde 'Polderbaan' van Aeropuerta Barcelona
Zo'n soort camping lijkt me niet echt fantastisch, heb jarenlang zelf onder de Bulderbaan/Polderbaan van Schiphol gewoond en kan niet zeggen dat het daar zo gezond wonen is geweest, afgezien nog van het lawaai.

Wie kan mij advies geven over een camping die gunstig ligt tov Barcelona; o.a. met een goede busverbinding naar de stad en niet onder de aanvliegroute.

Er wordt niet altijd op deze baan gestart en geland.
Voordeel is dat deze camping niet ver van de luchthaven van ligt. Ideaal voor de laatste nacht, want je fietst zo naar de luchthaven en is voor fietsers zelfs een sluiproute langs de cargo-terminal.
Door de uitbreiding van de luchthaven zijn in de omgeving van Barcelona zijn voor de rest geen campings meer.
Barcelona heeft zelfs een stadscamping gehad, maar deze moest wijken voor de Olypische Spelen in 1992.
Je kunt wat zuidelijker gaan zitten in Calefell of Sitges. Er gaan frequent treinen naar Barcelona. De kustweg hier is vanwege de drukte niet prettig fietsen. Ook vrachtverkeer kiest deze weg, om tolwegen de vermijden.
De fiets kan mee in de trein.
Je kunt ook kiezen voor Blanes. Ook vanuit Blanes gaan frequent treinen naar Barcelona. Er zijn campings tussen Barcelona en Blanes, maar het nadeal is dat de spoorlijn daar pal langs het strand loopt. De campings liggen dus altijd achter de spoorbaan.

Ik weet niet of je dezelfde camping bedoelt, maar jaren geleden (1994 ofzo) hebben we eens een paar nachten op de Camping in El Prat de Llobregat doorgebracht, ook naast t vliegveld, en zo goed als in Castedelfels. Heb toen de aanwezigheid van t vliegveld niet als hinderlijk ervaren. (of is deze camping dus door de luchthaven opgeslokt - is dat waar jij op doelde Bert?)

In hetzelfde jaar verbleven we ook op een camping in de buurt van Sitges/Calafell. Ik kan de opmerkingen van Bert beamen, drukke weg, maar meer dan prima treinverbinding.

Roef

Camping Cala Gogo bij El Prat de Llobregat is inderdaad een paar jaar geleden opgeslokt door de luchthaven van Barcelona. Op de weg van Castedelfels naar Barcelona waren tot 2005 nog drie campings. Alleen de camping die het dichtst bij Castedelfels ligt is overgebleven.
Let wel op: er wordt getippeld langs deze weg!

Dit is onze ervaring:

"Op een camping in Casteldefels, iets ten zuiden van Barcelona. Recht onder de zogenaamde 'Polderbaan' van Aeropuerta Barcelona en op een veldje tussen de joint-rokende jeugd."

's morgens wakker worden van startende vliegtuigen en tot 's avonds laat.

Advies blijf ten noorden van Barcelona bijv. in Canet de Mar. Een kwartiertje met de trein voor € 2,60 p.p.
Verder een mooi strand en een rustig centrum.