Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertocht 2024 - Forum Wereldfietser

Wintertocht 2024

Een klassieker en de eerste uitdaging van het nieuwe jaar. Fiets jij ook de winter door en beschik je over een goede winterkampeeruitrusting? Meld je dan aan voor de Wintertocht van de Wereldfietser. De Wintertocht vindt plaats van vrijdag 12 tot en met zondag 14 januari.

Globaal programma
We verblijven 2 nachten op de camping 'Hoeve de Mertel’ in Biezenmortel. We hebben hier de beschikking over een verwarmde binnenruimte, keuken en sanitair. Houd je niet van kamperen in de tent dan kun je zelf een B&B-kamer huren. Vrijdagmiddag starten en vertrekken we vanaf station 's Hertogenbosch en fietsen we ongeveer 45 tot 50 km langs de mooie Drunense Duinen. Die avond vieren we de traditionele boerenkoolmaaltijd met vooraf Glühwein. Voor zaterdag staat er een prachtige tocht van ongeveer 65 tot 70 km op het programma met o.a. de Oisterwijkse Bossen/Vennen en de Landschotse Heide. 's Avonds gaan we, voor wie wil, gezellig uit eten. Op zondag gaan de meesten hun eigen weg, maar als je wilt, kun je gezellig meefietsen naar het station Den Bosch (ongeveer 40 tot 50 km).

Kosten
Vrijdagavond gezamenlijk de boerenkoolmaaltijd met worst en glühwein. De kosten voor de boerenkoolmaaltijd slaan we hoofdelijk om. Reken daarbij op ongeveer € 5,00. Zorg desgewenst zelf voor een vleesvervanger. Deze wordt door enkele mensen gekookt in een aparte keuken. De kosten voor de overnachtigen zijn 13 euro p.p.p.n, inclusief toeristenbelasting en gebruik van douche. Wanneer je op de Hoeve de Mertel een B&B huurt, vermeld dan dat je een Wereldfietser bent. Huren gebeurt op eigen gelegenheid. De Wereldfietser heeft er geen bemoeienis mee.

Het maximum aantal deelnemers voor de Wintertocht is 30 personen. Toewijzing gebeurt op volgorde van aanmelding. Bij meer aanmeldingen houden we een reservelijst bij.

Eten en drinken
Zorg zelf voor bord, bestek, mok en koffie en/of thee. We stoppen onderweg nog bij een supermarkt voor eigen inkopen voor bijvoorbeeld het ontbijt/lunch/drinken/versnaperingen. Er is een waterkoker in de recreatiezaal. Geef s.v.p. aan of je op zaterdagavond mee uit-eten gaat.

Niet-lid en toch mee willen doen?
Dat kan. Je moet dan eerst (éénmalig) een account aanmaken om je vervolgens aan te kunnen melden voor deze tocht. Naast de kosten voor de tickets vragen we een bijdrage in de organisatiekosten van 5 euro.

Fietsroutes
Na aanmelding ontvang je per e-mail de routes (knooppunten en in GPX).

Vragen en/of meer informatie?
Heb je een vraag over de tocht, neem dan contact op met Anita Mathijsen of Henk de Leeuw door ze een pb te sturen.

Annuleren
Annuleren kan uiterlijk tot 5 januari 2024. Lees de inschrijvingsvoorwaarden (https://wereldfietser.nl/activiteiten/i ... oorwaarden) en veiligheidsadviezen tijdens tochten (https://wereldfietser.nl/activiteiten/veiligheid) op de website.
De inschrijvingen voor de wintertocht is begonnen!

Inschrijven via deze pagina op de website van de Wereldfietser:
https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... tocht-2024
Aangemeld!
Dit ziet er uit als grotendeels hetzelfde arrangement als afgelopen editie begin 2023.
Dat was heel leuk. Maar om nou twee keer hetzelfde te doen... :roll: Of begrijp ik iets verkeerd?

Edit: ik dacht dat het dezelfde accommodatie was als vorig jaar. Foutje van mij! (Ik ken Brabant niet zo goed :oops: )
Het vertrekpunt is hetzelfde, maar nu gaat het naar het westen ipv naar het oosten. Wel jammer dat we twee nachten op dezelfde camping blijven.
Aangemeld :D
Aangemeld.
Gaat de route volledig verhard of ook onverhard?
Terra,

De routes gaan grotendeels over verharde wegen.
Anita
is er nog plek bij de Wintertocht?
Of is er een wachtlijst?
Suzanne,

Op dit moment is er geen plaats; je kunt je inschrijven op de wachtlijst

Anita/Henk
Ik zou zeggen: voor Suzanne maken we plaats :D.
Haha, dank je Bert :D Ik voel me heel welkom!
Hallo Anita en Henk,

Als het kan wil ik graag op de wachtlijst voor de Wintertocht .

Groetjes,
Annemarie Pol
Hallo annemarie
Ik zet je op de lijst.

Vriendelijke groet
Anita
Bedankt voor de uitgebreide mail. Ziet er top uit. Zin in!
Ja leuk, ik heb er ook zin in. Als het goed is blijft het droog!
Bedankt Anita en Henk voor de organisatie. Was weer helemaal fantastisch geregeld zoals elke keer! Fijne binnenruimte, lekkere boerenkool met worst, Glühwein, mooie routes en goed veldje met prima sanitair!

Volgend jaar proberen even weer een keer goede vorst en sneeuw te regelen, nu nauwelijks de winterspullen kunnen uitproberen :D :wink:
Een geslaagd wintertocht weekend.
Veel bekende gezichten, maar ook nieuwe gezichten.

De organisatoren Henk en Anita bedanken alle deelnemers voor de gezelligheid.
Hieronder nog een mooie foto, gemaakt door Wim Dries van een ligfiets van Bert van Vliet, die even vastzat in de modder en ijs in een mooi gebied bij Kampina.
quatro_door_het_ijs_gezakt.jpg
Ha mooie foto met vereende krachten komt het weer 👍 👍👍👍